Brev:
MME og Mos
23. maj 2012
Alder:
5 mdr.
MME og Mos
Hej Helen!
Har lige 5 små spørgsmål!
Min dreng bliver 6 mdr. den 30 Maj.
1) Har brugt NAN HA 1 til supplement de sidste par måneder, er det også NAN HA 1 jeg skal bruge til grød og grøntsagsmos? Eller er det noget andet MME?
2) Jeg laver MME lige før jeg skal bruge det til mos. 90 ml og 3 skeer pulver som anvist, men skal kun bruge ½ dl. i mosen. Halverer jeg bare mængden til 45 ml. og 1½ pulver selvom det ikke helt er en ½ dl.? Jeg koger vandet først og køler det ned?
3) Han spiser ikke så meget mos at jeg kan putte en ½ dl. MME i, så bliver det alt for tyndt, da portionerne ikke er så store. Kun 3 små skefulde og han begynder at blive ked af det. Har prøvet i små 10 dage nu. Holder pt. en lille pause og får kun grød.
4) Når man laver sutteflaske til en på snart 6 mdr., skal vandet så stadig koges og afkøles ned inden pulver? Eller kan man tage halv kogt vand og halv koldt vand fra hanen, så man kan få temperaturen med det samme.?
5) Han vil bare ikke have det grøntsagsmos han får! Er det bedst at koge kun gulerødder og blende det og kun koge Broccoli og blende det osv.? Kun at tilbyde ham én slags grøntsag af gangen og ikke blande? Har godt nok også prøvet det uden succes. Kartofler er absolut IKKE et hit.
Lige et par sidste tillægs spørgsmål.:-)
Jeg har haft opkast og diarre i ca. 3-4 dage. Og har naturligt ikke indtaget ret meget mad og nok heller ikke så meget væske som normalt. Kan det påvirke amningen så der ikke er så meget mælk at komme efter? Synes nemlig han er blevet lidt pivet, men ved ikke om det bare er varmen.
Hvis jeg langsomt vil trappe ud af amningen, er det så den før formiddagsluren ved 8-9 tiden jeg skal give flaske? Tilbyder jo stadig bryst efter grøden han får efter formiddags luren inden middags luren da han jo skal have væske.
Han er nu begyndt at have lidt forskellige nætter! Nogle gange spiser han ved 23-24 tiden og igen kl 3 og så ved 5-6 tiden. I nat spiste han først kl 2.30 og igen kl. 6. er begge dele OK? Han ville så bare ikke rigtig have noget 8.15, men skulle puttes der, da han var så træt. Spørgsmålet er om han ikke kunne spise noget da han sidst havde spist kl.6 eller om der ikke rigtig kom noget mælk?????
Mange varme sommerhilsner:-)